Refereed, 人間環境学研究, カテゴリー分類における知識利用と熟達の程度が楽曲の再認にあたえる影響, AMAGASE Masahiro, Dec. 2013, 11, 1-6
Refereed, お茶の水女子大学人文科学研究, 幼稚園・保育所・小学校連携の課題とは何か, AMAGASE Masahiro, Mar. 2011, 7, 87-98
Refereed, Psychologia, Automatic phonological processing in reading one-character Kanji word., AMAGASE Masahiro; Nagahara, N; Amagase, H; Hatta, T, Mar. 2006, 49, 1, 38-47
Refereed, Journal of Physiology, Adaptation to left-right reversed vision rapidly activates ipsilateral visual cortex in humans., AMAGASE Masahiro; Miyauchi S; colleagues, 2004, 98, 1-3, 207-219
Refereed, IATSS Review, Issues on the Orientation of Maps, AMAGASE Masahiro, 2000, 25, 4, 226-234
Refereed, イマーゴ, 環境・地図・遠近法・定位, AMAGASE Masahiro, 1994, 5, 2, 143-153
2018, 15
2017, 13, 409, 428
2017, 13, 59, 69
2017, 14, 23, 36
Not Refereed, 奈良女子大学文学部研究教育年報, 現代心理学における「ロマン主義科学」に向けて:ロマン主義と新しい教育・新しい科学, AMAGASE Masahiro, Dec. 2012, 9, 47-59
Not Refereed, 奈良女子大学文学部研究教育年報, 心理学から「周辺制御の基礎科学」としての「子ども学」へ:心理学史的展望から, AMAGASE Masahiro, Dec. 2008, 5, 30-32
Not Refereed, 平成15・16年度科学研究費補助金特定領域研究「新世紀型理数科系教育の展開研究」研究成果報告書(研究課題番号:15020239), 自然環境,人工環境,情報環境における事物への興味は理数科および科学への態度につながるか-奈良県下の公立小学校での調査, AMAGASE Masahiro, Mar. 2005
Not Refereed, 平成15・16年度科学研究費補助金特定領域研究「新世紀型理数科系教育の展開研究」研究成果報告書(研究課題番号:15020239), 理数系への関心と意欲はいかに形成されるのか-大学教員11名へのインタビューから, AMAGASE Masahiro, 2005
Not Refereed, 平成15・16年度科学研究費補助金特定領域研究「新世紀型理数科系教育の展開研究」研究成果報告書(研究課題番号:15020239), 自然環境,人工環境,情報環境における遊びへの好み,事象への不思議感,および,理工系職業への態度の構造-奈良県下の公立小学校での調査, AMAGASE Masahiro, 2005
Not Refereed, 学習研究, なぞることをまねること-学びはいかにして世界に対する認識と行為につながるか, AMAGASE Masahiro, Aug. 2004, 410, 56-62
Not Refereed, Annual Report of Studies in Humanities and Social Sciences, An Introduction to Ecological Psychology of Maps and Actions (]G0001[), AMAGASE Masahiro, 2000, 44, 105-118
Not Refereed, Jimbun Kenkyu(Bulletin of the Faculty of Literature Osaka City Univ. ), Osaka City University, Attitude change in the prevention of disasters after 1995 Hyogoken-nambu earthquake : An interim report, AMAGASE Masahiro, 1997, 49, 4, 233-262, 262
Not Refereed, Studies in the humanities, Osaka City University, Theoretical discussion on the knowledge of environmental layouts, AMAGASE Masahiro, 1995, 47, 6, 423-444, 58
Not Refereed, 行動科学, The reciprocity of environment and perceiver : considered from the viewpoint of perceiving environmental layonts, AMAGASE Masahiro, 1994, 33, 13-24
Not Refereed, Jimbun Kenkyu (Bulletin of the Faculty of Literature Osaka City Univ. ), Osaka City University, Judging maps of the familiar environment, AMAGASE Masahiro, 1994, 46, 10, 565-586, 586
Not Refereed, Jimbun Kenkyu (Bulletin of the Faculty of Literature Osaka City Univ. ), 大阪市立大学文学部, Orienting behavior in a well-known environment, AMAGASE Masahiro, 1993, 45, 45, 1107-1141, 1141
Not Refereed, Jimbun Ronso, The orientation of cognitive maps : A discussion on the alignment effects of cognitive maps, AMAGASE Masahiro, 1991, 20, 95-115
978-4-7803-1153-2
現場の心理学, かもがわ出版, AMAGASE Masahiro, 分担, Dec. 2012, 113-138, Not Refereed
大学の現場で震災を考える“文学部の試み”, かもがわ出版, AMAGASE Masahiro, 分担, Mar. 2012, 24-35, Not Refereed
理科大好き!の子どもを育てる, 北大路書房, AMAGASE Masahiro, 分担, Jan. 2008, 35-57, Not Refereed
よくわかる臨床発達心理学・障害とラベリング, ミネルヴァ書房, AMAGASE Masahiro, 分担, Apr. 2005, 136-137, Not Refereed
Issues on cognitive maps during log-term adaptation to prism vision, ブレーン出版、知覚の可塑性と行動適応(共著), AMAGASE Masahiro, 分担, Oct. 1998, 143-152, Not Refereed
講座生涯発達心理学2 人生への旅立ち 胎児・乳児・幼児前期 第3章 環境と交流する乳児, 金子書房, AMAGASE Masahiro, 分担, 1995, 65-97, Not Refereed
40年のあゆみ・新生児の模倣様反応, 大阪市立大学文学部心理学教室・同 同窓会, AMAGASE Masahiro, 分担, Mar. 1991, Not Refereed
防災意識、災害時の認知的行動、災害の記憶に関する認知心理学的研究, 1997
Cognitive psychological study on the consciousness of prevention against disaster, the cogitive behaviors in emergencies, and the memory of disaster, 1997
空間的刺激-反応適合性効果に関する研究, 1989, 1994
Study on spatial stimulus-response compatibility effects, 1989, 1994
空間更新に関する研究, 1990, 1993
Study on spatial updating, 1990, 1993
地図読みに関する研究, 1993
Study on map-reading, 1993
空間配置のイメージに関する研究, 1990, 1992
Study on the imagery of spatial layouts, 1990, 1992
環境と地図の整列性効果に関する研究, 1989
Study on alignment effects between maps and environments, 1989
Coinvestigator
2009, 初等教育における論理的思考育成のための教育課程, 0, 0, 0, Competitive research funding
理数科系教育, 0, 0, 0, Competitive research funding
環境の配置の知覚および認知に関する研究, 0, 0, 0, Competitive research funding
Science education, 0, 0, 0, Competitive research funding
Human perception and cognition of environmental layouts, 0, 0, 0, Competitive research funding