日本語
 Faculty
 Division of Humanities and Social Sciences
 Research Group of Human Sciences
Associate Professor
Inumaki   Shuji

Other faculty or department / position
Faculty of Letters Department of Human Sciences Courses of Psychology

Career
日本学術振興会 特別研究員(PD)  2011/04/01-2013/03/31 
佐賀大学 文化教育学部 講師  2013/04/01-2015/03/31 
奈良女子大学 研究院 人文科学系 准教授  2015/04/01-Present 

Graduate school
Kyoto Prefectural University  Doctor prophase  福祉社会学研究科  福祉社会学専攻  2008/03/31  Completed  Domestic   
Kyoto Prefectural University  Doctor later  公共政策学研究科  福祉社会学専攻  2011/03/31  Completed  Domestic   

Academic degrees
博士(福祉社会学)  Kyoto Prefectural University  2011/03 

Current research field
Special Support Education 

Research keywords
自閉症幼児期における対人コミュニケーションの障害と発達プロセスについての研究
定型発達乳幼児における共同注意行動・意図理解の発達的研究 

Subject of research
自閉症幼児の『他者の意図』理解の発達プロセスと障害特性に関する研究  自閉症幼児・共同注意・意図理解  2011-2013 
共同注意スキルの発達段階に応じた自閉症児への支援方法に関する研究  自閉症幼児・共同注意・相互交渉・はたらきかけ方  2014- 
自閉症スペクトラム障害児の「こだわり」を活かす指導法の研究  自閉症スペクトラム障害,「こだわり」  2017- 

Papers
A Developmental Study of Intellectual Realism in Young Children's Drawings: Relation to Explication of View Point and Self-portraits Drawing.  人間文化研究科年報  Bulletin of Universities and Institutes  Only  33, 33-49  2018/03         
保育と小学校教育の連携における発達的理解の連続性の意義:保育者と小学校教諭への意識調査から  教育システム研究  Bulletin of Universities and Institutes  Only  13, 133-142  2018/02         
中学校教員は発達障害を持つ生徒をどのように捉えているのか:想起理由と支援の分析から  教育システム研究  Bulletin of Universities and Institutes  Joint  13, 351-361  2018/02  谷口 あや       
Understanding of Intentional Action in Young Children with Autism Spectrum Disorders: Exploring the Roles of Understanding "Prior Intention".  ANNUAL REPORTS OF GRADUATE SCHOOL OF HUMANITIES AND SCIENCES  Bulletin of Universities and Institutes  Only  32, 35-47  2017/03    0913-2201     
A Study of Communicative Act in Social Interaction between Young Children with Autism Spectrum Disorder and Nursery Teachers: Focusing on Comprehension of Pointing Gestures  発達・療育研究  Bulletin of Universities and Institutes  Only  31, 15-29  2015/12         
View details...

Research presentations
Symposium  自閉症児が共同注意行動を獲得すると何がかわるのか  日本発達心理学会第25回大会 ラウンドテーブル:「自閉症児の初期社会性発達と支援」  2014/03 
Symposium  自閉症スペクトラム児の情動と言語発達:共同注意の障害と発達的変化を中心として  日本発達心理学会第25回大会 自主シンポジウム:「情動と言語発達」  2014/03 
Conference presentation  教員養成課程学生における発達障害イメージ  日本発達心理学会第25回大会  2014/03 
Etc.  自閉症幼児期の他者理解の特性:「他者の意図」の理解の成立前後における行動上の変化  心理科学研究会2009年秋期研究集会  2009/10 
Conference presentation  自閉症幼児の対人関係の発達と保育者に求められる指導  日本特別ニーズ教育学会 第15回研究大会  2008/10 
View details...

Memberships of academic societies
日本発達心理学会 2006/04-Present  Domestic
日本教育心理学会 2007/04-Present  Domestic
日本特殊教育学会 2007/04-Present  Domestic
日本保育学会 2007/04-Present  Domestic
日本特別ニーズ教育学会 2008/04-Present  Domestic
自閉症スペクトラム学会 2008/04-Present  Domestic